
Artėjant pavasariui daugelis vairuotojų susirūpina savo automobilio kondicionavimo sistema. Žiemą jos reikia nedaug, todėl „atleidžiami“ įvairūs gedimai ir nesklandumai. Šylant orams kondicionierius pasirodo esąs vienas iš reikalingiausių prietaisų automobilyje. Šiandien norime pateikti keletą svarbiausių faktų, kuriuos turėtų žinoti kiekvienas automobilio savininkas ir vairuotojas.
Kondicionieriaus pildymas – kartą per metus
Kaip keičiate padangas pavasarį, taip turėtumėte pildyti kondicionierių. Dauguma autoservisų teikia šią paslaugą, nors ir ne visada gali suteikti garantijas. Kondicionieriaus nerekomenduojama pildyti patiems. Tai ne tas darbas, kurį galima padaryti savo garaže ar kieme. Kondicionieriaus pildymas reikalauja specifinių žinių, specialių matavimo prietaisų ir automobilinės chemijos produktų. Sugaišite labai daug laiko mokydamiesi viską, o klaidos tikimybė labai didelė. Dėl to patikėkite šį darbą profesionalams.
Iš ko sudaryta kondicionavimo sistema
Kad būtų paprasčiau suprasti, kaip veikia jūsų automobilio kondicionierius, reiktų žinoti esmines kondicionavimo sistemos dalis.
• Kompresorius. Tai prietaisas šalia variklio, kuris vamzdeliais varinėja karštas dujas, kad jos atvėstų ir šaldytų orą automobilio salone. Kompresorius įsijungia tada, kai paspaudžiate kondicionavimo (AC) mygtuką prietaisų panelėje.
• Kondensatorius. Tai prietaisas, esantis variklio priekyje po apsauginėmis grotelėmis. Jo darbas – perleisti per save įkaitusias dujas ir jas atvėsinti iki skystos būsenos.
• Kondensatoriaus ventiliatorius. Tai specialus oro ventiliatorius, sumontuotais prieš kondensatorių, kad užtikrintų oro srautą, vėsinantį kondensatoriumi tekančias dujas/skystį, kai automobilis stovi vietoje arba važiuoja lėtai.
• Sausintuvas. Tai nedidelis prietaisas, skirtas pašalinti susidariusiems garams iš sistemos. Jei garai nėra pašalinami, vanduo sutrikdo sistemos veikimą.
• Užpildymo vožtuvas. Nedidelis prietaisas, kurio tikslas – reguliuoti vamzdelių dydį. Taip į siurblį paduodamas mažesnis šaldomojo skysčio kiekis ir reguliuojama temperatūra.
• Garintuvas su ventiliatoriumi. Tai prietaisas, kuris šaldo orą. Šalia esantis ventiliatorius šaltą orą paima iš lauko arba automobilio salono ir jį sušaldęs pučia vidun per specialius ortakius.
• Ortakiai. Tai plastikiniai vamzdžiai, kuriais oras iš garintuvo patenka į skirtingas salono vietas – šalia priekinio lango, šalia šoninių langų, per prietaisų panelės vidurį, šalia vairuotojo ir keleivio, ant grindų po sėdynėmis ar priekine panele. Ortakiuose yra sumontuoti specialūs vožtuvai, kurie reguliuoja oro padavimą. Taip vėsinti galima ne tik priekyje sėdinčių vairuotojo ir keleivio orą, bet ir gale sėdinčių keleivių vietas.
• Filtrai. Filtras turi vieną funkciją – išvalyti orą nuo dulkių, mikroorganizmų ir prastų kvapų. Dėl to jis gana greitai užsiteršia ir jį keisti reikia kiekvienais metais.
Radiatorius yra prietaisas, montuojamas virš kompresoriaus automobilio priekyje. Jo tikslas yra ne šaldyti, o šildyti orą, todėl jis ne visada būna vėsinimo sistemos dalis. Jis tarnauja kaip šildytuvas ir yra sujungtas su garintuvo ventiliatoriumi. Tada šaltas aplinkos oras yra pašildomas, o ne atšaldomas ir tiekiamas į salono vidų.
Kas dažniausiai genda?
Kondicionierių pildymas ir remontas atliekamas ne tik servisuose, bet ir prekybos centrų stovėjimo aikštelėse. Bent jau taip skelbia šių paslaugų teikėjų reklama ant jų automobilių. Deja, tai tik dalis tiesos. Iš tiesų tokie meistrai užsiima aušinimo skysčio pildymu, tačiau negali suremontuoti kitų dalių gedimų.
Dažniausi gedimai yra susiję su radiatoriuje dėl korozijos ar kitų priežasčių atsiradusiais įtrūkimais. Norint juos sutaisyti, reikia išsiimti visą radiatorių su kondensatoriumi, o tam nuardomas beveik visas automobilio priekis. Tai sudėtingas darbas.
Kitas dažnas gedimas yra susijęs su vamzdeliais ir jų jungtimis, kurios bėgant laikui užsineša nešvarumais ir tampa nebesandarios.
Kompresoriaus pavaros ir guoliai – kitos probleminės vietos. Norint pakeisti kompresorių reikia pasiekti variklį, išleisti tepalus ir šaldymo skystį. Namų sąlygomis tai padaryti labai sudėtinga.
Dažniausiai po žiemos šaldymo skystis būna sumažėjęs, todėl reikia jį papildyti. Kondicionieriaus pildymas – gana nesudėtingas, tačiau visai kas kita, jei sistema nėra sandari. Tokiu atveju vėsa salone džiaugsitės vos keletą dienų.
Kad ir koks sudėtingas kondicionavimo sistemos gedimas, jį galima pataisyti. Tik kai kurios dalys yra gana sudėtingose vietose. Pavyzdžiui, norint pataisyti garintuvą, teks nusiimti visą automobilio valdymo panelę. Tai užima daug laiko ir pastangų, nes paskui viską reikia sudėti atgal. Šiuos darbus geriausia patikėti tik profesionalams.